reklama

Votrelec

Rovnomenný kultový film, a asi jeho najlepší prvý diel, sa mi pred očami vybavil, keď som v záhrade otváral šachtu s čerpadlom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Bizarný kokón prilepený na polystyrénovej tepelnej izolácii ma v prvom momente vystrašil aj keď som viac-menej išiel naisto hľadať osie hniezdo. Bol som zvyknutý na bežný plást papierovej konzistencie alebo maximálne guľatú schránku s rovným povrchom. Vnútri nezvyčajného hniezda boli na štyroch poschodiach dômyselne umiestené štandardné osie plásty. Dutinkový povrch plášťa pôsobil ako dokonalý vetrací systém, alebo maskovanie hlavného vchodu. Nie som entomológ, a preto iba špekulujem o možnom použitom materiáli – polystyréne – ako prídavného materiálu pri tvorbe tohto dielka stavaného v tme. Biele žilky v jemnej papierovej štruktúre, aj precízne vyhrýzané cestičky a jamky v „morskej pene“ naznačujú načo ju asi potrebovali. Pokiaľ to tak bolo, je úžasné ako sa tento nechcený hmyz dokáže prispôsobiť.
  Kedysi som sledoval prírodopisný seriál, kde Zem bola označovaná za planétu hmyzu. Ten seriál ma presvedčil, že to asi tak bude. Dokonalý systém, ktorý sa vyvíjal tisíce rokov funguje a asi aj ten komár, ktorého rád označujem synonymom „boží omyl“, má miesto v potravinovom reťazci tohto dokonalého stroja.
  Dnes som hľadal votrelca vo svojej záhrade. Našiel som ho, ale ako votrelec som sa zachoval nakoniec ja, človek...  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Vojtech Moravčík

Vojtech Moravčík

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živnostník s dušou proletára, to je ťažká konštrukcia. Zoznam autorových rubrík:  SvetonázorZávislosťTupinyZnačkové nepodarkyZdravieDopravaPozitívaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu